Jom SaMA2 Kita MengiNgati ALLAH

Hidup Adalah Perjuangan Yang Tidak Pernah Henti...

Ukhwah Kerana Allah

Friday, May 18, 2012

Rasa pahit itu MANIS



Satu ketika... 
aku merasakan jalan itu 
sangat jauh dan sukar utk aku capai..
'maybe' aku terlalu asyik dan leka, 
sehingga tiada sinaran utk ku lagi...
Namun,
 masih terbit kerisauan dalam hati.. 
anxiety yg positif!!!
dan kerana itu.. 
DIA menemukan aku dengan mereka.. 
yang sangat osem..! 
siyes osem! * inche gabbana cakap osem..






Indah dan manis.. 
pahit dan payah itu pasti ada....
ku lihat ia satu cahaya yang cerah...
sinarannya mendamaikan kalbu
sukar untuk aku gambarkan dengan kata-kata saat  itu...
bibir ini menjadi saksi aku sedang tersenyum 
tika memori indah manis bercampur kelat kopi..
 yang sememangnya best.. best!!

sememangnya muslimah yang ku sayangi.. 
sama2 rasa apa yang kurasa..
semua orang mengharapkan perkahwinan 
yang bahagia seumur hidup
nak kawin sekali sahaja seumur hidup!!
saat itu manis..



aku rasa nak berkali-kali 
bukan kawin berkali2..
tapi..
ingin bersama mereka berkali-kali
bukankah ia lebih manis..
saat itu tidak aku berulang lagi
selagi memori ini masih dalam jagaan-NYA,
insyaALLAH ia akan diingati

yang manis dan pahit itu mesti ada..
hebatnya ukhwah!!!!





hinggakan ini yang kurasakan..
ukhwah yang ikhlas bertunjangkan akidah..

jalanku bukan satu, kiri kanan pilihanku..
lirik ke kanan, susah dan payah..
toleh ke kiri, suka dan asyik..
inikah jalanku?



yang indah itu
 tak selalunya indah..
yang pahit itu 
pasti penghujungnya manis
Cahaya itu petunjuk
Guideline untuk aku

aku baru mula bertatih..
aku akan cuba bertatih..
kadang-kadang aku akan letih..
aku perlukan KAMU.. ya ALLAH..
Pandulah aku YA RABB, 
iringilah aku ke jalan-MU
jalan yang ENGKAU redha







1 comment:

  1. YA Allah.. semoga aku tidak menjadi dusta terhadap kata2ku.. jangan malapkan obor ini ya Allah.. aku ingin berjuang di jalanMU.. menegakkan islam di bumi tercipta.. Pandukan Ya Allah.. tunjukkan aku jalan Ya Allah.. izinkan aku untuk meneruskan perjuangan Ya Allah.. menegakkan Syiar Islam di bumi tercinta.. I love Allah

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...