Jom SaMA2 Kita MengiNgati ALLAH

Hidup Adalah Perjuangan Yang Tidak Pernah Henti...

Ukhwah Kerana Allah

Thursday, May 24, 2012

Cik Siti tak berkenan dengan CIk LIE

Assalamualaikum readers! yang disayangi.. how are you there? Sesungguhnya Allah swt itu adalah pemilik atas segala-galanya.. Dialah pemilik jiwa dan apa yg berlaku adalah dengan izin-Nya.. itu pendekatan yg Qi akan guna.. bila mana saat. jiwa gulana, hepy , etc.. pokoknya.. Apa yg berlaku atas keizinanNYA - cey.. herm.. im not good in bermadah berpuisi.. actually, jari pada pagi ni .. rasa gatall.. nak mengetuk dan menari2 di keyboard.. 

jump up to the title ### Kenapa CIk Siti.... geli dengan Cik Lie..

terutama sekali.. siapakah ini cik Siti.. lets me introduce her..

Cik Siti adalah seorang seorang wanita yang ekstrovert. Bercirikan seorang ektrovert secara automatically, kita akan berfikir dia seorang yang berani! benar!. memang dia seorang yang berani.. but then... dia sangat geli or takut dengan CiK Lie.. kata Cik Siti.. Cik Lie ni menggelikan dan menakutkan.. Cik Lie akan menyebabkan Cik Siti bernafas dgn laju.. terasa sesak nafas.. bukan bermakna Cik Siti mmpunyai astma or something like that.. tpi tak dinafikan CIk Siti mmpunyai rakan alah dgn Cik Lie dan bau CIk Lie yg kurang menyenangkan akan menyebabkan kwn Cik Siti astma.

mengapa? Bukankah Cik Lie pun ciptaan Allah.. tak seharusnya Cik Siti beranggapan sedemikan kepada makhluk ALLAH..

Ye.. memang benar.. mari kita  lihat  dan fahami jiwanya mengapa Cik Siti sangat kurang berkenan dengan Cik Lie...

Qi memohon maaf kpd Cik Lie... # Cik Siti sedang
berdebar utk menceritakan tntg Cik Lie

Pernah satu ketika.. ketika umur Cik Siti kecil...seingat Cik Siti.. time ni Cik Siti tinggal di Taman Tunku Sarina, Jitra.. baru pindah... waktu tu... tmpt ni memang masih baru, suasana baru.. rumah di tepi tasik Darul Aman.. mmg best tinggal di sini.. 

Pada suatu hari..  Cik Lie melintasi leher dengan menggunakan dua sayap( tangannya) ketika ini.. cik Siti sedang baring... yg peliknya... Cik Siti.. hairan... macam mana CIk Lie boleh terbang melintasi leher Cik Siti.. herm... itu tak pe lagi.. tapi.. pada masa yang sama... Cik Lie menakutkan Cik Siti.. dengan baunya yang sangat busuk.. oPS! bukan nak cakap. memang benar!! kesan drpada flying kiss daripada Cik Lie.. Cik Siti telah mengalami luka kecil.. - rasa2 Cik Lie tak de singgah di organ paling besar yang dimiliki oleh manusia iaitu SKIN.. ye tak de..tapi macam mana, CIk Lie telah menyebabkan organ CIk Siti ada calar2.. 

Ciri Cik Lie yang menggerunkan :) dan mengancam jiwa Cik Siti..
Cik Lie ni mempunyai mata yang berpinar2 dan mempunyai jelingan yang sangat tajam serta menggerunkan.. Erggg. amat menakutkan..  bagi anak2 kecil di rumah.. mesti lari ketakutan....  matanya yang berpinar2 macam mata lalat..tapi tak bulat mcam mata lalat.. kelihatan lirik mata Cik Lie berbentuk sabit.. Sabit..? who knows what is this? Sabit ini adalah sejenis peralatan yg digunakan oleh petani utk potong rumput.. dan ianya amat tajam..!

Ini rupa sabit.. iras2 mata Cik Lie..

  berhati2  menggunakan sabit... sriyes.. Cik Siti sendiri sdang berdebar utk menceritakan tntg CIk Lie..



Cik Lie mempunyai kaki yang panjang dan kurus! Digambarkan kaki Cik Lie macam jarum yang sangat tajam dan berbau..  kaki Cik Lie bukan sahaja macam jarum malah, kalau Cik Lie berjalan.. sangat menakutkan.. - erm... walaupun kakinya panjang dan tajam.. tapi.. sangat menakutkan kerana dia dapat berjalan dengan laju sekali. sehingga org menggelarnya LIPAS KUDUNG..  inilah gelaran yang sesuai utk CIk Lie.

                                                       
                                                     kaki CIk Lie Kurus macam benang

Cik Lie mempunyai misai... 
dalam kiraan Cik Siti. misainya tak sepanjang pembaris pendek.. tp, misainya mengalahkan misai singa.. walaupun misainya tak lebat. dia mempunyai misai sepeti cemeti...

Cemeti yang serupa dengan misai CIk Lie


Readers.. ibu Qi ada berpesan kpd Cik Siti.. rumah kena bersih.. sbb CIk Lie suka menjadi tetamu kpd rumah org yg tak bersih.. Sampai bila Cik Siti, nak bergerak perlahan dan berjaga2 sebelum masuk 'toilet' demi memastikan yg Cik Lie pun tidak ada di situ.. hanya Cik Siti je yg tahu.... 

Teman serumah CIk Siti.. minta Cik Siti jadi maskulin.. bila jumpa dgn Cik Lie.. bila ternampak Cik Lie di atas lantai sambil membuat jelingan yg tajam.. Cik Siti berdiri kaku.. tak dpt nak bertindak balas. kerana Cik Lie... Cik Siti sanggup menahan lapar.... Cik Lie.. please jgn tunjukkan muka awak yg menggerunkan kpd saya... saya takkan ambik 'spray' or pape.. kalau awak tak muncul di depan saya.. Cik Siti juga tak nak kawan2 Cik Siti jadi pembunuh upahan.. huhuhu.. ~maafkan.. belum sempat Cik Siti bertindak... Cik Lie dah 'pergi dulu'..... berdosakah Cik Siti? CIk Siti sendiri tak jelas.. apa yg pasti. kehadiran CIk Lie akan memberi kemudaratan kpd org lain....  :) 


Cik Lie Si Lipas Kudung - _-

in fact, Cik Lie is SEEKOR LIPAS KUDUNG YANG MENAKUTKAN 

DI sini Qi akan kongsikan beberapa fakta tentang Cik Lie.. jom readers! kita berkenalan dgn Cik Lie... 
20 Fakta menarik tentang CIk Lie (klik d sini) ...  MENARIK...?? setiap ciptaan ALLAH ada fungsinya tersendiri... LIPAS Pun Makhluk Allah jugak.. cakap ayah Cik Siti.. erm.. anak2 zaman sekarang mcam ni,,
tapi ayah....... macam mana nak bg tak takut dgn Cik Lie.. Cik Siti rindu dengan Ayah.. rindu sangat2..... mereka ketawakan Cik Siti kerana berdiri di atas kerusi disebabkan kehadiran CIk Lie di situ.. OK.. maybe.. Qi akan bantu CIk Siti .. harapnya Cik Siti berjaya overcome this problem.. be masculine??? oH.. 

ok readers! semoga Allah memberkati anda pada hr ini.. Assalamualaikum

331(2), KHAR
Salam kasih sayang,
QI


3 comments:

  1. haha..nice story...ingtkn pembohong ke ape encik lie tu...lipas rupanya..tapi spe cik siti tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe.. :) siapakah Cik siti.. cik siti org yg sgt sinonim dgn diri Qi.. a part of my life... :)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...