Jom SaMA2 Kita MengiNgati ALLAH

Hidup Adalah Perjuangan Yang Tidak Pernah Henti...

Ukhwah Kerana Allah

Wednesday, September 28, 2011

kasih ayah..





ayah...
luhurnya kasihmu ayah,
tiada aku tanpamu,
restumu syurgaku
duhai ayah ibu

ayah..
terlalu banyak kesusahan yang ayah lalui 

Alhamdulillah,
walaupun keluarga kita tidak sehebat mana,
namun kita tetap hidup dengan bahagia
ayah mengajar kami  dalam kesederhanaan.
ayah ilmu yang ayah sampaikan tidak akan aku lupakan,
ayah memimpin bacaan aku dalam solat, 
ayah mengajar aku membaca al-Quran.

ayah.. 
terlalu banyak kesusahan yang terpaksa ayah lalui.. 
di bawah  mentari
ayah mencari rezeki 
buat seisi famili yang sangat  dicintai.. 

ayah.. 
hari ini dirimu semakin tua, 
ku dapat melihat urat2 keras di tanganmu,
nafazmu yang keletihan..
namun tidak pernah kau mengeluh

ayah..
aku sangat mengagumi dirimu yang  sangat penyabar,
ayah tidak mudah melenting,
tidak pernah aku melihat ayah marah...
sedikit memori yang bisa aku ingat
aku bangga melihat ayah mencium tangan nenek 
aku sangat bangga dengan ayah,
walau usia ayah sudah tua,.
apa yang ayah lakukan sangat bermakna...
tidak dapat aku luahkan melalui kata-kata dan 
tak dapat pula nak aku biarkan qalam berbicara...


Ayah...
dirimu sungguh mulia di mataku dan mata mereka..
ayah insan terhebat buat diriku dan kami semua,
aku bangga mempunyai ayah seperti ayah..


Ayah..
terima kasih ayah.. 
aku sangat menyayangi ayat...
seumur hidupku... 

Ya Allah yang Maha Pengasih..
Ampunkanlah dosa ayahku sejak ia kecil hingga ke hari ini,
Engkau berikanlah nikmat sihat kepada ayahku, 
Engkau permudahkanlah segala urusannya dalam mencari keredhaan-Mu
Ya Rabbi.. perkenankanlah doa hamba-Mu ini..



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...