Jom SaMA2 Kita MengiNgati ALLAH

Hidup Adalah Perjuangan Yang Tidak Pernah Henti...

Ukhwah Kerana Allah

Monday, September 16, 2013

Adik yang osem


Aku takut  untuk melakukan gerakan itu...
Ahmad amat penting dalam hidup aku..
Ahmad... ahmad.. erm..mimpi ? cubit pipi! rasa? nak rasa buku lima? eh.. cukup! dah rasa..sakit, realitinya semua itu berlalu.. aku sedar.. aku rindukan kau.. kadang2 aku harap kau dekat dengan aku..... maybe selama ni, aku terlalu bergantung dengan kau.. eeee...bila dekat.. nak sangat buktikan aku mampu! bila jauh.. aku rindukan semua tu...! bukan bererti aku tak mampu..! act, aku mampu! dan aku rindukan suasana dulu..

tika itu Ahmad akan sokong aku. mana-mana aku nak pergi.. dia pasti temankan aku..
Ahmad.. masa dalam perjalanan tadi. aku teringt kau..  kau yg selalu buat aku rimas satu masa dlu..
dulu.. kalau aku nak ke mana-mana kau pasti akan ada sekali.. sampaikan orang sangka kau 'pacar' aku.. ini yang nak kena.. sampaikan ustazah pun cakap macam tu.. nasibla ustazah gurau je..

lewat waktu senja.. aku mendapat satu amanat utk berada d satu tempat.. memandangkan aku ada tugas yang harus aku selesaikan di makmal... aku menyiapkan tugasan terlbih dahulu.. malam semakin pekat.. jam 8.00pm aku masih d kamar ini...mengatur jari-jemari aku di keyboard ni. kenapa rasa berat hati nak ke library ea..? meeting

aku memang dah terlewat... janji jam 8pm nak jumpa.aku sampai kolej jam 7.30pm..aku bergegas menuju ke surau utk berbuka puasa.. Alhamdulillah jam 7.35pm aku berbuka..seusai solat.. aku menyiapkan diri memandangkan sehari aku tak mandi.. busukk!

sepanjang perjalanan aku ke kampus.. aku terfikirkan Ahmad... aku sorang2  ke library.. memang berdebar waktu itu.. aku takut.. tak pernah aku keluar seorang diri.. malam2 lagi. apa aku nak buat?  andai kau bersama aku.. mesti kau temankan aku.lama aku berfikir.. di dalam bus..kau tengah buat apa sekarang ni? 

Sedih rasanya... T_T .. walaupun kita selalu bergaduh, sayang tetap sayang.

aku rindu waktu itu...

sekarang aku xmacam dulu lagi.... erm...! dulu aku berani je kan.. ! selalu bangkang.. kau cakap aku degil.. nak menang je.. iye.. betulll... cakap aku je betul.. tapi sekarang.. sebab dulu kau ada, sekarang aku nak bangkang cakap sape.. lagi best! kalau kau pun ada sekali dan berada bersama dengan jalan yg aku pilih.. mayb aku sedih sebab selama ni kau sokong aku.. sekarang.. kau dah bangkang aku plak... memandangkan kau sendiri pun x support aku kini... Ahmad.. sayang aku tak?xperlu jawab. aku tahu.. saja aku tulis panjang2... rindu saat dulu, dan masa itu telah berlalu. 

time kau risaukan aku.. time kau tunggu aku.. siyes waktu tu aku memang rimas.. sebab aku kesiankan kau.... dan itu memory kita bersama... :) Ahmad jaga diri leklok.. belajar rajin2 ye.. nanti datang belajar d sini.. leh kita kluar sekali.. :) kakak yang rindu Ahmad..
inilah kakak kau yang kadang-kadang sengal, lambat, garang? manja, mengada-ngada.. aku tau kau mesti rindu kat aku...hahahhaha..

Inilah Muhammad, yang selalu temankan aku ke mana aku nak pergi, pernah sekali aku keluar sorang, kau sembunyi2  ekori aku, and parking di sebelah aku..pandai noe, ingat aku tak tahu,walaupun berkaca mata, aku still nampak.. budak ni.. risau sangat, masa aku pergi tuition masa sekolah menengah, dia tunggu aku di luar kelas sampai kelas aku habis.. aku yang tengah belajar di dalam kelas pun rasa tak selesa...erm.. inilah Muhammad,Ahmad, Bomad, yang osem, rajin, baik hati, penyayang..selalu tolong aku bila aku perlukan.

Kak jad doakan adik kak jad ni akan menjadi orang yang bahagia, dan percayalah si anak yang membahagiakan ibu dan ayah dan orang lain, Allah pasti akan membahagiakan dirimu juga..



kak ekin n muhammad, selamat tinggal.

muhammad : nak kawin dengan orang mana?
Kak : Tak tahu.
Muhammad : kalau jauh, aku tak nak pergi.
Kak : jauh ke dekat, kena pergi jugak, tak boleh.
Muhammad : tak larat, pening jauh
Kak : Sampai hati kau cakap  macam tu..
Muhammad : Mulalah nak berdrama..
Kak : kenapa plak..
Muhammad : tengoklah macam mana nanti..
Kak : kena ada juga..




Salam kasih sayang,
Kakak yang paling osem dan baik hati.. :) 
 21 May 2012




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...