Jom SaMA2 Kita MengiNgati ALLAH

Hidup Adalah Perjuangan Yang Tidak Pernah Henti...

Ukhwah Kerana Allah

Wednesday, February 27, 2013

Bersabar

alhamdulillah, aku bersyukur kepada Allah kerana aku masih berada dalam kasih sayangNya,

aku teruji,
terasa berat 
dan mengapa? mengapa aku?
sehingga aku tak tahan lagi,

dalam tangisan,
Ya Allah, 
akhirnya aku sedar,
aku sedang diuji,

aku memberitahu kepada diriku,
bersabarlah,
walau aku sendiri tahu,
aku tak sanggup
sampai bila lagi..


aku mengajar diriku,
ujian itu sungguh kecil jika dibandingkan dengan saudara2 mu di sana,

kadang-kadang aku rasa malu,
kerana tidak kuat dengan ujian ini,

Ya Allah,
aku mohon kepadaMu,
berikan aku kekuatan dan ketabahan dalam menempuh ujianMu

Jika ini suratan yang tertulis untukku,
Aku terima, aku ikhlas, dan aku redha,

Terima kasih Ya Allah.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...