Jom SaMA2 Kita MengiNgati ALLAH

Hidup Adalah Perjuangan Yang Tidak Pernah Henti...

Ukhwah Kerana Allah

Wednesday, February 6, 2013

La tahzan

Benarkan orang yang sedih ingin difahami..

Bila mana seseorang dilanda kesedihan..

dia  ingin difahami, bukan dihakimi...


Sedih
apabila melihat muslimah kesayanganku, semakin jauh denganku..
tika aku lihat percakapannya, tutur bicaranya.. sakit hati ku..
kadang-kadang aku naik marah... aku tak tahu nak buat apa..

Kecewa
apabila melihat muslimah kesayanganku...
tanggalkan jilbab di jalanan..
tayangkan aurat pada yang tak sepatutnya..
menjadi gedik pada yang tak layak..

aku jadi marah..
tapi pada siapa aku nak lemparkan kemarahan ini.
pada abang, pada ayah, ibu ?

aku jadi marah.. 
melihat begitu..
sehingga .. 
aku rasa
aku tak mampu membantu mereka
ke jalanNya.
mereka ada kehidupan mereka sendiri..
sedangkan aku ada misi yang besar yang ingin aku bawa.
Misi aku..
mungkin belum tiba masanya..
sedih.. marah..
aku bertahan..
sebab mereka adalah muslimah kesayangaku...

Aku jadi lemah..
syaitan mula menghasutku..
sehingga aku lupa kepada diri aku yang sebenarnya..
bukankah dulu aku juga sama seperti mereka.

Di mana kesabaranku..?
Di mana kelembutanku..?
Di mana..?

Aku seolah- olah hilang dan tidak kenal lagi siapa diri aku..
Aku telah jauh dan lupa tujuan hidupku sendiri..
Untuk apa aku ke sini..
untuk apa aku di sini...?
Lupakah aku...?


Ya Allah... 
aku bersyukur..
kerana di sebalik apa yang terjadi..
aku pasti ada hikmah yang tersendiri.
Yang bakal aku kutip dari peristiwa itu,,

Siapalah aku.. 
aku bukan sesiapa..

La tahzan.. 
InsyaAllah satu hari nanti mereka akan kembali kepadaNya.

Janganlah bersedih.. di saat kamu berusaha, dia tidak dapat menjadi seperti apa yang kamu inginkan, 
Janganlah berasa bangga, di saat kamu berusaha, dia menjadi seperti apa yang kamu inginkan..
kerana hidayah itu adalah milik Allah swt.

Sedarlah siapa dirimu!!!
Aku, dia dan kamu adalah sama! Kita hanya hamba yang tidak punya apa2

bersyukur padaMu ya Rabb kerana memberi hidayah kepadaku..
Alhamdulillah.. Jadikan aku hambaMu yang tahu bersyukur dan sentiasa sabar dalam ujian dariMu..

Aku titipkan doa buat muslimah kesayanganku..
Semoga menjadi muslimah sejati.. semoga kembali kepada syariat yang digariskan oleh 
DIA yang menyayangi dirimu..

'Jangan bersedih..' wahai hamba Ilahi... bukankah jalan ini banyak mehnahnya.. La tahzan =)

 'La tahzan., Sesungguhnya Allah swt ada dengan kamu..'


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...